URLs και υπερσυνδέσεις (hyperlinks) ή λινκ (link)

Οι υπερσυνδέσεις πρέπει να είναι κατανοητές στους χρήστες και τις μηχανές και να ακολουθούν τη σωστή δομή και σύνταξη.

Το URL περιλαμβάνεται στα αποτελέσματα αναζήτησης κάτι που το κάνει σημαντικό.

Η ανατομία ενός URL - υπερσύνδεσης

<a href="http://www.tutor.edu.gr/seo">seo tutor</a>

Κάθε λινκ ορίζεται στην ετικέτα a (από το anchor).

Η τιμή της ιδιότητας href ορίζει τη σελίδα στόχο.

Το περιεχόμενο (ορατό κείμενο) είναι το κείμενο υπερσύνδεσης (anchor text) που βλέπει ο χρήστης στο οποίο κάνει κλικ (στο παράδειγμά μας είναι το seo tutor).

Η google θεωρεί ως αποδεκτά λίνκ αυτά που χαρακτηρίζονται με την ετικέτα a και την ιδιότητα href. Παραλλαγές αυτών απορρίπτονται.

Για παράδειγμα τα παρακάτω λινκ είναι αποδεκτά.

<a href="https://example.com">
<a href="relative/path/file">

Τα παρακάτω λινκ δεν είναι αποδεκτά.

<a routerLink="some/path">
<span href="https://example.com">
<a onclick="goto('https://example.com')">

Σχετικές και απόλυτες διαδρομές (path)

Τιμές της href όπως http://www.tutor.edu.gr/seo λέγονται απόλυτες τιμές ενώ τιμές όπως: ../files/hello.php λέγονται σχετικές γιατί το σημείο αναφοράς για τη διαδρομή (path) είναι η θέση της τρέχουσας σελίδας.

Κατανοητά URLs μεταφέρουν την πληροφορία εύκολα

Τα φιλικά URLs κάνουν τη δουλειά των μηχανών ευκολότερη όπως και των χρηστών. Αντίθετα τα ακατανόητα URLs με μεγάλο μήκος από συμβολοσειρές αποτρέπουν ίσως και φοβίζουν τον χρήστη να τα ακολουθήσει.

URLs όπως:

http://www.example.com/folder1/89076/?jdfkkff12300000-123
δεν σημαίνουν κάτι στον χρήστη ούτε στη μηχανή. Αντίθετα URLs όπως:
http://www.example.com/products/laptops/hp
περιέχουν πληροφορία και αξία τόσο για τον χρήστη όσο και για τη μηχανή.

Τα URLs εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης

Επειδή τα URLs εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης, η αναγνωσιμότητά τους τα κάνει πιο human friendly αλλά και πιο SEO friendly.

Καλές πρακτικές

Χρήση λέξεων στα URLs

Η χρήση λέξεων στα URLs και μάλιστα σχετικών με το περιεχόμενο κάνει το site πιο πλοηγήσιμο και πιο SEO fiendly.

Να αποφεύγετε
  • Τα μακρυά URLs με κρυπτογραφικού τύπου συμβολοσειρές
  • Τη χρήση γενικών λέξεων όπως page1.html
  • Την υπερβολική χρήση λέξεων κλειδιών

Απλή δομή αρχείων

Χρησιμοποιήστε απλή δομή φακέλων και ταξινόμηση αρχείων δίνοντας στους χρήστες τη σωστή διαδρομή και περιεχόμενο που επισκέπτονται.

Να αποφεύγετε
  • Τις πολυεπίπεδες διαδρομές όπως: .../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html
  • Tη χρήση ονομάτων για φακέλους και αρχεία άσχετα με το περιεχόμενο.

Για κάθε έγγραφο μία διαδρομή

Αν ένα έγγραφο έχει αντιγραφεί και είναι προσβάσιμο από διαφορετικά URLs, τότε υπάρχει θέμα. Μπορείτε να λύσετε αυτό το θέμα με τη ρύθμιση ενός 301 redirect. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την ιδιότητα rel="canonical".

Να αποφεύγετε
  • Την πρόσβαση του ίδιου περιεχομένου από διαφορετικές διαδρομές όπως: domain.com/page.htm και sub.domain.com/page.htm
  • Τυχαία πεζά και κεφαλαία γράμματα στα ονόματα της διαδρομής. Συμβατικός κανόνας είναι η χρήση πεζών γραμμάτων.

Αποφυγή μη προσβάσιμων URLs

URLs τα οποία προαπαιτούν την συμπλήρωση φόρμας όπως σύνδεση, εγγραφή κλπ, δεν είναι προσβάσιμα από τις μηχανές.

Το ίδιο ισχύει επίσης για τις φόρμες αναζήτησης.

Αποφυγή κώδικα JavaScript για πρόσβαση σε αρχεία

Η κλήση URLs μέσω σκριπτ δεν είναι δυνατή από τις μηχανές. Μια λύση που προτείνεται είναι ο συνδυασμός υπερσύνδεσης html και javascript.

URLs και robots.txt

Προσοχή στις υπερσυνδέσεις που οδηγούν σε ιστοσελίδες οι οποίες δεν έχουν ευρετηριαστεί από τις μηχανές λόγω περιορισμών που έχουν τεθεί από το αρχείο robots.txt.

URLs και iframes

Αν και τα λινκ μέσα από τα iframes διαβάζονται από τις μηχανές, είναι καλό να αποφεύγονται, ιδιαίτερα όταν δεν έχετε τεχνικές γνώσεις στο πως λειτουργούν τα iframes.

Παραγέμισμα με λινκ

Ιστοσελίδες παραγεμισμένες με λινκ μπορεί να θεωρηθούν spammy και να μη ληφθούν υπόψη.

Χρήση παυλών (hyphens) για τον διαχωρισμό λέξεων

Είναι ως προτεινόμενη η χρήση παυλών για τον διαχωρισμό λέξεων όπως: google-fresh-factor

search box

Τα search box στις ιστοσελίδες δεν χρησιμοποιούνται από τις μηχανές αναζήτησης.

rel="nofollow"

Η ιδιότητα rel με τιμή nofollow δηλαδή rel="nofollow" η οποία καταχωρείται στη ετικέτα a, δηλαδή σε ένα λινκ ή υπερσύνδεση, υποδεικνείει στις μηχανές ότι δεν θέλει να δώσει credit (αξία) στη σελίδα στόχος. Με άλλα λόγια δεν θέλει να υπολογιστεί το λινκ ως ένα backlink για τη σελίδα στόχος.

Ο βασικός λόγος για τη χρήση του rel="nofollow" είναι η αντιμετώπιση του comment spamming και του link injection spamming.

<a href="http://www.tutor.edu.gr/seo" rel="nofollow">seo tutor</a>

Απευθείας λινκ για σελίδα (direct link)

Θα πρέπει να υπάρχει απευθείας λινκ για κάθε σελίδα και να μην χρειάζεται η πρόσβαση να γίνεται μέσα από σειρά κλικ.

url page access

Ορφανές σελίδες

Δεν πρέπει να υπάρχουν σελίδες μη συνδεδεμένες με λινκ (ορφανές σελίδες).

url page orphan

Trailing slash (/)

Οδηγεί στο πρόβλημα του duplicate content. Γι'αυτό προτείνεται η λύση του 301 redirect ή του canonicalization.

http και https

Οδηγεί επίσης στο πρόβλημα του duplicate content. Γι'αυτό προτείνεται η λύση του 301 redirect ή του canonicalization.

Στατικά και δυναμικά URLs

Τα δυναμικά urls παράγονται από εφαρμογές όπως CMS (wordpress) και εμφανίζουν υπερσυνδέσεις της μορφής:

http://example.com/blog?post.id=123

Με τα κατάλληλα εργαλεία όπως το mod_rewrite για τον Apache και το ISAPI_rewrite για τη Microsoft, τα δυναμικά URLs μπορούν να μετατραπούν σε στατικά με τη μορφή:

http://example.com/blog/new-seo-factor

Ελληνικά λινκ ή όχι

Εργαλεία

Χρήσιμο infographic για urls από searchengineland.com

url infographic

URL Inspection Tool

Επιλέξτε URL inspection μέσα από το search console της google.

URL Inspection Tool

Atomseo Broken Link Checker

Αναζήτηση για "σπασμένα" λινκ.

atomseo.com

Online Broken Link Checker

Αναζήτηση για "σπασμένα" λινκ.

brokenlinkcheck.com

seo browser

seo browser

moz.com

moz.com