Off-page SEO και backlinks

Όσο αφορά το off-page seo, μπορούμε να πούμε ότι έχει ίσως αποκλειστική σχέση με τα backlinks.

Τι είναι τα backlinks

Είναι λινκ από σελίδες άλλων ιστότοπων προς τις σελίδες του δικού σας ιστότοπου.

backlinks

Γιατί μας ενδιαφέρουν

Τα backlinks έχουν σημασία για το seo των σελίδων μας διότι κάθε backlink δίνει κάποια ποσότητα αξίας (juice) στη σελίδα μας.

Από έρευνα έχει βρεθεί ότι 75% του περιεχομένου δεν έχουν backlinks.

Αξιολόγηση των backlinks

Όλα τα backlinks δεν έχουν ή δεν προσφέρουν την ίδια αξία (juice). Υπάρχουν backlinks με μικρό αποτέλεσμα ή αξία, backlinks με μεγάλο αποτέλεσμα αλλά και backlinks με αρνητικό αποτέλεσμα.

Υπάρχουν επίσης backlinks που δίνουν μηδέν αξία. Αυτά λέγονται nofollow backlinks.

Ακολουθεί αναφορά βασικών κριτηρίων αξιολόγησης των backlinks.

Αριθμός των backlinks

Όσο περισσότερα τα backlinks τόσο καλύτερο το rank (κατάταξη).

backlinks number

Η σχέση ανάμεσα σε αριθμό backlinks και κατάταξης (ranking) δεν είναι γραμμική αλλά όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα.

backlinks number diagram

Αριθμός ιστότοπων

Ο συνολικός αριθμός ιστότοπων από τους οποίους προέρχονται τα backlinks είναι σημαντικός παράγοντας κατάταξης (ranking factor).

number of domains

Αριθμός backlinks ανά ιστότοπο

Το δεύτερο, τρίτο κλπ. backlink δεν έχει την ίδια αξία με το πρώτο.

single domain backlinks

Τοπικά backlinks

Τα τοπικά backlinks αναφέρονται σε backlinks που προέρχονται από ιστότοπους με σχετικό θέμα και επιχειρηματική δραστηριότητα (niche).

locality

Αξιόπιστα sites (ιστότοποι με κύρος)

Τα backlinks από αξιόπιστα sites έχουν μεγαλύτερη αξία.

Το πως αξιολογούνται τα αξιόπιστα sites δείτε: Link value

Άλλα κριτήρια

Άλλα κριτήρια που εκτιμώνται στην αξιολόγηση ενός backlink ή λινκ για συντομία είναι:

Λέξη κλειδί στο κείμενο υπερσύνδεσης (anchor text)

<a href="https://www.example.com/woman-accessories">Γυναικεία αξεσουάρ</a>

Η λέξη κλειδί στο κείμενο υπερσύνδεσης αυξάνει την αξία αλλά προσοχή στην κατάχρηση.

Καλές πρακτικές που πρέπει να ακολουθούμε είναι:

  • Συνοπτική, Περιεκτική (concise)
  • Σχετική προς τη σελίδα στόχος (Relevant)
  • Χαμηλή πυκνότητα της λέξης κλειδί, όχι παραγέμισμα (Low keyword density)
  • Όχι άσχετο ή γενικό κείμενο (Not generic)

Landing page

Ως όρος σημαίνει τη σελίδα-στόχο στην οποία μας "προσγειώνει" το λινκ.

Θα πρέπει να είναι το περιεχόμενό της συναφές με το κείμενο υπερσύνδεσης (anchor text) όπως επίσης συναφές θα πρέπει να είναι και το περιεχόμενο της σελίδας-πηγή.

Κατηγορίες λινκ

Γενικά μπορούμε να χωρίσουμε τα λινκ στις παρακάτω κατηγορίες:

  • Inbound links ή Backlinks (Τα λινκ από άλλους ιστότοπους προς τον δικό μας)
  • Outbound links (Τα λινκ από τον δικό μας ιστότοπο προς άλλους)
  • Ιnternal links (Τα λινκ από σελίδες σε σελίδες του δικού μας ιστότοπου)

Και οι τρεις κατηγορίες επηρεάζουν το SEO αλλά κυρίως τα backlinks.

Περισσότερες από το 90% των ιστοσελίδων δεν έχουν κίνηση λόγω έλλειψης backlinks.

1 στους 4 ιστότοπους έχουν λάθη στα λινκ.

Εργαλεία

Backlink checker from ahrefs.com

Δωρεάν εργαλείο για back-links (μέχρι 100) από ahrefs.com

backlink-checker

Ubersuggest

Δωρεάν εργαλείο από Neil patel

Ubersuggest

Domain Authority Checker

Ελέγξτε το DA του σάιτ σας

smallseotools.com

seoreviewtools.com

seoreviewtools.com