SEO και φορητές συσκευές
Με τον ερχομό των φορητών συσκευών ή απλά κινητών (smart phones, tablets) ένα μεγάλο μέρος της κίνησης στο διαδίκτυο μεταφέρθηκε μέσω των φορητών συσκευών. Το ίδιο ίσχυσε και για την αναζήτηση σε μηχανές αναζήτησης και έτσι νέες προκλήσεις παρουσιάστηκαν για τους web masters αλλά και για τους marketers.
Πρώτοι έλεγχοι
Ένας πρώτος έλεγχος που πρέπει να κάνουμε όταν αρχίζουμε ένα SEO project για κινητά είναι αν ο ιστότοπος είναι ευρετηριασμένος και αν μέσω αναζήτησης σε κινητό μπορεί να εντοπιστεί.
Για να το ελέγξουμε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον τελεστή (operator) site:.
site:example.com
Mobile Sitemap
Aν το site δεν είναι ευρετηριασμένο τότε μπορείτε να δημιουργήσετε ένα Mobile Sitemap και να το καταχωρήσετε μέσα από το Search Console.
Responsive site
Με όρους design, το layout ενός site θα πρέπει να είναι διαφορετικό για συσκευές με μικρές οθόνες έτσι ώστε ο χρήστης να έχει μια καλή εμπειρία.
Μια λύση είναι η δημιουργία ενός δεύτερου site με layout προσαρμοσμένο για μικρές οθόνες. Στην περίπτωση αυτή βλέπουμε urls της μορφής: m.example.com
.
Η παραπάνω λύση δημιουργεί προβλήματα στο SEO και ιδιαίτερα με το duplicate content.
Η πρόταση της Google είναι: responsive site. Με το responsive site χρειάζεται ένα site, δηλαδή κάθε αρχείο ανάλογα στην οθόνη που θα εμφανιστεί χρησιμοποιεί διαφορετικό layout. Εδώ, τον κύριο λόγο έχουν τα css.
Πλέον, εφαρμογές όπως cms, lms, eshop κλπ έχουν έτοιμα responsine templates και έτσι ο designer αποφεύγει μεγάλο όγκο δουλειάς.
Εργαλεία
mobilephoneemulator
responsive
Εμφανίζει σελίδες σε διαφορετικές αναλύσεις.
PageSpeed Insights
Στατιστικά σχετικά με τον ιστότοπο
Test για mobile friendly site (Google)
Πόσο φιλικός είναι ο ιστότοπος για κινητά.
Test για mobile friendly site (Bing)
Πόσο φιλικός είναι ο ιστότοπος για κινητά.
Fix mobile usability issues
Διορθώστε λάθη που επηρεάζουν το SEO.
chrome device mode
Εργαλείο του chrome για έλεγχο σε διαφορετικές αναλύσεις οθόνης.
AMP test
Είναι συμβατό με AMP (Accelerated Mobile Pages)