Λέξεις κλειδιά (Keywords)
Λέξεις κλειδιά και όροι αναζήτησης
Καλό είναι να γίνεται διάκριση ανάμεσα στη λέξη κλειδί και στον όρο αναζήτησης.
Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι η λέξη κλειδί έχει σχέση με μια ιστοσελίδα ενώ ο όρος αναζήτησης έχει σχέση με τον χρήστη που αναζητά κάτι.
Όρος αναζήτησης
Οι όροι αναζήτησης είναι λέξεις ή σύντομες φράσεις (search queries) που οι χρήστες χρησιμοποιούν στις μηχανές αναζήτησης.
Θα πρέπει ένας όρος αναζήτησης να έχει μεγάλη συνάφεια με μια λέξη κλειδί για να βγει η σελίδα ψηλά.
Λέξη κλειδί
Η λέξη κλειδί (ή φράση) χαρακτηρίζει το περιεχόμενο μιας σελίδας και μέσω αυτής γίνεται δυνατός ο συσχετισμός και εντοπισμός της σελίδας από τις μηχανές αναζήτησης.
Επίσης οι λέξεις κλειδιά είναι λέξεις (ή σύντομες φράσεις) που οι content marketers χρησιμοποιούν ως λέξεις στόχο στις σελίδες ενός ιστότοπου.
Συναφείς λέξεις
Σε ένα κείμενο μπορούμε και πρέπει να χρησιμοποιούμε συναφείς λέξεις με τη λέξη κλειδί προκειμένου να εμπλουτίσουμε το κείμενο ή το περιεχόμενο γενικότερα.
Συναφείς λέξεις μπορούμε να βρούμε από τα αποτελέσματα αναζήτησης, από άρθρα σχετικά στις ειδήσεις και άλλα άρθρα ή από εργαλεία AI.
Ποιές είναι όμως οι λέξεις που πρέπει να χρησιμοποιούμε;
Αυτό απαιτεί έρευνα.
Κάθε λέξη κλειδί σχετίζεται (κατά κανόνα) με μία σελίδα (url) και κάθε σελίδα πρέπει να αναφέρεται σε συγκεκριμένο θέμα σχετικό με τη λέξη κλειδί.
Η χρήση των λέξεων κλειδιών έχει ως στόχο την υψηλή κατάταξη για συγκεκριμένο όρο αναζήτησης και όχι για όλους τους όρους αναζήτησης.
Επίσης, μια παράμετρος που παραβλέπεται είναι ότι μας ενδιαφέρει η υψηλή κατάταξη για τους κατάλληλους χρήστες και όχι απλά η υψηλή κατάταξη.
Αξιολόγηση μιας λέξης-κλειδί
Πώς μπορώ να αξιολογήσω μια λέξη-κλειδί; Τα βασικά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι:
1. Ρωτήστε τον εαυτό σας:
- Είναι η λέξη αναζητήσιμη (δημοφιλής)
- Είναι η λέξη-κλειδί σχετική με τη σελίδα σας; (relevance)
- Θα βρει ο επισκέπτης αυτό που ψάχνει; (voila!)
- Θα τον ευχαριστήσει αυτό που θα δεί; (UX, User Experience)
- θα υπάρξει κάποιο τελικό όφελος; (value)
2. Δοκιμάστε τον όρο αναζήτησης στις μηχανές αναζήτησης
Εκεί θα δείτε τον ανταγωνισμό, ποιοι καλύπτουν τις πρώτες θέσεις όπως επίσης τις διαφημίσεις που εμφανίζονται. Από όλα τα παραπάνω θα καταλάβετε την αξία για τον συγκεκριμένο όρο και πόσο δύσκολο θα είναι να αναρριχηθείτε στις πρώτες θέσεις.
3. Πειραματιστείτε με μια διαφήμιση (google ads)
Μέσα από μια διαφημιστική καμπάνια μπορείτε να αντλήσετε πολλά δεδομένα που θα σας οδηγήσουν σε χρήσιμα συμπεράσματα και υπολογισμούς.
4. Χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα εργαλεία
Υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να πάρετε χρήσιμες πληροφορίες, να δείτε στατιστικά και να αποφασίσετε για τις καλύτερες λέξεις που πρέπει να στοχεύσετε.
5. Κοινωνικά δίκτυα
Αναζητήστε δημοφιλείς λέξεις ή καλύτερα δημοφιλή hashtags.
Που και πως χρησιμοποιούμε τις λέξεις κλειδιά
Στη συνέχεια δίνεται μια σειρά από καλές πρακτικές που μπορείτε να ακολουθήσετε για καλύτερα αποτελέσματα στη χρήση των λέξεων κλειδιών και πιο συγκεκριμένα σε ποια σημεία είναι καλό αυτές να υπάρχουν.
Καλές πρακτικές
- Στην ετικέτα title
- Στην ετικέτα meta description
- Στην κορυφή της σελίδας (h1)
- Τουλάχιστον δύο ή τρείς φορές μέσα στο κείμενο (ή παραλλαγές αυτών)
- Στις ιδιότητες alt των εικόνων (ή και στο όνομα) (καλό και για image search)
- Στο URL
- Icon
Εργαλεία
Για λέξεις κλειδιά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως:
Google Ads Keyword Planner Tool (Εργαλείο λέξεων-κλειδιών)
Βασικό και απαραίτητο εργαλείο από την Google.
keyword-plannerΕργαλείο προεπισκόπησης και διάγνωσης διαφημίσεων
Εργαλείο από τα Google ads. Χρήσιμο και για SEO.
Εργαλείο προεπισκόπησης και διάγνωσης διαφημίσεωνGoogle Trends
Άλλο ένα εργαλείο από την Google για να βλέπετε και να μελετάτε τις τάσεις.
Ubersuggest
Εργαλείο για λέξεις κλειδιά με καλή ανάλυση.
Ahrefs
Σουίτα εργαλείων από την ahrefs. Χρειάζεται sign up.
Moz Keyword Explorer
Σουίτα εργαλείων από την Moz. Χρειάζεται sign up.
Semrush
Σουίτα εργαλείων από την Semrush. Χρειάζεται sign up.
Keyword Tool
Εναλλακτικό του Keyword Planner Tool
Wordtracker
Ειδικό για long tail keywords
Wordstream
LSIGraph
Ειδικό για Latent Semantic Indexing
tools.seochat.com
Σειρά από εργαλεία
tools.seobook.com
Χρειάζεται sign up