Το αντικείμενο Math
Το αντικείμενο Math περιέχει μια σειρά από χρήσιμες μαθηματικές συναρτήσεις.
Σε αντίθεση με άλλα αντικείμενα όπως το Date, για το Math δεν χρειάζεται να δημιουργηθεί ξεχωριστό στιγμιότυπο. Έτσι, για να χρησιμοποιήσουμε κάποια συνάρτηση του Math γράφουμε:
Math.ονομασυνάρτησης()
Παράδειγμα
Στο παρακάτω παράδειγμα γίνεται στρογγυλοποίηση αριθμού στον πλησιέστερο ακέραιο με τη συνάρτηση Math.round().
document.write(Math.round(7.25));
7
Παράδειγμα
Πραγωγή τυχαίου αριθμού από το 0 μέχρι το 1, με τη συνάρτηση random().
document.write(Math.random());
Δεκαδικές τυχαίες τιμές όπως 0.21565567658674367
Συνολικά οι ιδιότητες (properties) και συναρτήσεις (methods) του αντικειμένου Math, περιγράφονται στους παρακάτω πίνακες
Ιδιότητα | Επεξήγηση |
---|---|
E | Επιστρέφει τη βάση του φυσικού λογάριθμου (περίπου 2,718). |
LN2 | Επιστρέφει το φυσικό λογάριθμο του 2 (περίπου 0,693). |
LN10 | Επιστρέφει το φυσικό λογάριθμο του 10 (περίπου 2,302). |
LOG2E | Επιστρέφει τον λογάριθμο του Ε με βάση το 2 (περίπου 1,442). |
LOG10E | Επιστρέφει τον λογάριθμο του Ε με βάση το 10 (περίπου 0,434). |
PI | Επιστρέφει το π (3,14). |
SQRT1_2 | Επιστρέφει την τετραγωνική ρίζα του 1/2 (περίπου 0,707). |
SQRT2 | Επιστρέφει τη τετραγωνική ρίζα του 2 (περίπου 1,414). |
Συνάρτηση | Επεξήγηση |
---|---|
abs(x) | Επιστρέφει την απόλυτη τιμή του x |
acos(x) | Επιστρέφει το arccosine του x (σε rad). |
asin(x) | Επιστρέφει το arcsine του x (σε rad). |
atan(x) | Επιστρέφει την συνεφαπτομένη του x (σε rad). |
atan2(x,y) | Επιστρέφει τη γωνία (σε μοίρες) που σχηματίζει η ευθεία που περνάει από τα σημεία (0,0) και (x,y) με τον οριζόντιο άξωνα Χ. |
ceil(x) | Επιστρέφει την πλησιέστερη ακέραιη τιμή μεγαλύτερη ή ίση με το x. |
cos(x) | Επιστρέφει το συνημίτονο του x (όπου x αριθμός σε μοίρες). |
exp(x) | Επιστρέφει την τιμή του E υψωμένη στη δύναμη x. |
floor(x) | Επιστρέφει την πλησιέστερη ακέραιη τιμή μικρότερη ή ίση με το x. |
log(x) | Επιστρέφει τον φυσικό λογάριθμο του x. |
max(x, y) | Επιστρέφει τη μεγαλύτερη τιμή ανάμεσα στους αριθμούς x και y. |
min(x, y) | Επιστρέφει τη μικρότερη τιμή ανάμεσα στους αριθμούς x και y. |
pow(x, y) | Επιστρέφει την τιμή του x υψωμένη στη δύναμη y (xy). |
random() | Επιστρέφει μια τυχαία δεκαδική τιμή ανάμεσα στο 0 και 1. |
round(x) | Επιστρέφει τον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό. |
sin(x) | Επιστρέφει το ημίτονο x (όπου x γωνία σε μοίρες). |
sqrt(x) | Επιστρέφει την τετραγωνική ρίζα του x. |
tan(x) | Επιστρέφει την εφαπτομένη του x (όπου x γωνία σε μοίρες). |