Αντικείμενα (Objects)
Μια εφαρμογή σε java χρησιμοποιεί μια σειρά από αντικείμενα για να τρέξει. Τα αντικείμενα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους καλώντας τις μεθόδους των έτσι ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Δημιουργία αντικειμένων
Για τη δημιουργία ενός αντικειμένου χρησιμοποιείται η λέξη new
.
Για παράδειγμα: Point p = new Point();
όπου Point
η κλάση και Point()
ο κατασκευαστής της κλάσης.
Αν η κλάση περιέχει και άλλους κατασκευαστές θα μπορούσαμε να διαλέξουμε για παράδειγμα: Point p = new Point(23, 94);
Μεταβλητή με αναφορά σε αντικείμενο
Για ένα υπάρχον αντικείμενο έστω το Point p = new Point(23, 94);
μπορούμε να δημιουργήσουμε μεταβλητή η οποια αναφέρεται σε αυτό το αντικείμενο.
Point p = new Point(23, 94); Point pRef; pRef = p;
Σκουπιδοσυλλέκτης (Garbage Collector)
Όταν ο χρόνος ζωής ενός αντικειμένου λήξει, και επομένως είναι άχρηστο, τότε αυτό διαγράφεται και ελευθερώνεται η μνήμη που δέσμευε. Αυτό γίνεται αυτόματα στην java μέσα από έναν μηχανισμό που λέγεται συλλογή σκουπιδιών (garbage collection).