Το στοιχείο JPanel

Το στοίχειο JPanel λειτουργεί ως ένα κοντέινερ μέσα στο οποίο μπορεί να προστεθεί ένας συνδυασμός από άλλα στοιχεία όπως κουμπιά κ.λπ.

Όταν προσθέτουμε κουμπιά σε ένα JPanel το σημείο αναφοράς είναι το JPanel και όχι το JFrame.

Μπορούμε να έχουμε περισσότερα από ένα JPanel σε ένα παράθυρο αν αυτό βοηθάει στη διάταξη και στον σχεδιασμό της διεπαφής της εφαρμογής.

Στο παρακάτω παράδειγμα, αφού δημιουργήσουμε το παράθυρο στη συνέχεια δημιουργούμε ένα JPanel το οποίο με τη σειρά του δημιουγεί ένα κουμπί και το τοποθετεί σε ένα σημείο πάντα σε σχέση με το JPanel.

import java.awt.Color;
import javax.swing.*;

class PanelApp
{
   public static void main(String[] args)
   {
       //δημιουργία παραθύρου
       JFrame frame = new JFrame();
       frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
       frame.setSize(600, 400);
       frame.setTitle("my panel application");
       frame.setLayout(null); //ορισμός layout
       
       //δημιουργία ενός JPanel και πρόσθεση αυτού στο JFrame
       PanelComponent pc = new PanelComponent();
       frame.add(pc);
       
       frame.setVisible(true);
   }
}

class PanelComponent extends JPanel
{
    public PanelComponent()
    {
        //δημιουργία του JPanel με όλα τα σχετικά settings
        setBackground(Color.PINK);
        setLayout(null);
        setSize(300, 100);
        setBounds(20, 20, 150, 50);
        
        //δημιουργία κουμπιού και πρόσθεση αυτού στο JPanel
        JButton btn = new JButton("click here");
        btn.setBounds(0, 0, 100, 30);
        add(btn);
    }
}