Χρεώσεις και στρατηγικές υποβολής προσφορών
Υπάρχουν οι παρακάτω τρόποι (μηχανισμοί) με τους οποίους μπορεί να σας χρεώσει η google.
- Χρέωση με τα κλικ (CPC = Cost Per Click)
- Χρέωση με τις εμφανίσεις (CPM = Cost Per Mille)
- Χρέωση με τις μετατροπές (CPA = Cost Per Acquisition )
Η χρέωση με τις μετατροπές αναφέρεται ως Target CPA (CPA-στόχος) και υπάρχει η επιλογή να γίνεται η χρέωση με τα κλικ ή με τις μετατροπές (Χρεώνεται δηλαδή το κλικ όταν ολοκληρωθεί η μετατροπή). Ισχύει με κάποιες προϋποθέσεις.
Υπάρχει επίσης και Χρέωση με προβολές (CPV = Cost Per View) που αφορά χρεώσεις για προβολές βίντεο.
Στρατηγική προσφορών και Χρεώσεις (Billing)
Η επιλογή χρέωσης που κάνουμε επηρεάζει το αποτέλεσμα της καμπάνιας. Πρέπει επομένως να ακολουθήσουμε κατάλληλη στρατηγική.
Η επιλογή δεν είναι αυθαίρετη γιατί το σύστημα βάζει περιορισμούς σε περιπτώσεις που θεωρεί μια στρατηγική προσφοράς ακατάλληλη.
Εστιάστε στα κλικ στις διαφημίσεις σας
Αυτή η επιλογή είναι γνωστή ως προσφορά κόστους ανά κλικ ή προσφορά CPC. Αν θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, συνιστάται η μέθοδος προσφοράς CPC.
Εστιάστε στις εμφανίσεις ή στον αριθμό των εμφανίσεων της διαφήμισής σας
Αυτή η επιλογή είναι γνωστή ως προσφορά κόστους ανά χίλιες εμφανίσεις ή προσφορά CPM. Αν θέλετε να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, συνιστάται η μέθοδος προσφοράς CPM. Έχετε υπόψη ότι η προσφορά CPM είναι διαθέσιμη μόνο για καμπάνιες του Δικτύου εμφάνισης.
Εστιάστε στις μετατροπές ή όταν οι χρήστες εκτελούν μια συγκεκριμένη ενέργεια στον ιστότοπό σας, αφού κάνουν κλικ σε μια από τις διαφημίσεις σας
Αυτή η επιλογή είναι γνωστή ως προσφορά κόστους ανά απόκτηση πελάτη ή προσφορά CPA. Η προσφορά CPA συνιστάται για έμπειρους διαφημιζόμενους του Ads που ενδιαφέρονται για μετατροπές, όπως αγορές ή εγγραφές.
Ας υποθέσουμε ότι συνήθως δαπανάτε 304€ ανά μήνα για διαφημίσεις. Για να υπολογίσετε τον ημερήσιο προϋπολογισμό σας, θα πρέπει να διαιρέσετε τα 304€ με το 30,4 και να προκύψει ο ημερήσιος προϋπολογισμός ύψους 10€. Χρησιμοποιώντας αυτό το παράδειγμα, ακολουθεί ο τύπος από τον οποίο προκύπτει ο ημερήσιος προϋπολογισμός σας: 304 / 30,4 = 10€ ανά ημέρα (μηνιαίος προϋπολογισμός / μέσος αριθμός ημερών ανά μήνα = ημερήσιος προϋπολογισμός)
Ας υποθέσουμε ότι έχετε κρατήσει κατά μέρος 100€ ημερησίως, ποσό το οποίο έχετε κατανείμει ισομερώς σε δύο καμπάνιες. Μια δεδομένη ημέρα, μία καμπάνια μπορεί να λάβει λιγότερες εμφανίσεις και κλικ από ό,τι συνήθως, με αποτέλεσμα να δαπανηθούν μόλις 40€. Αν έχετε κοινόχρηστο προϋπολογισμό, το Ads θα μπορούσε να πάρει αυτά τα 10€ που απομένουν και να τα ανακατανείμει στη δεύτερη καμπάνια, ώστε να μεγιστοποιήσει τα συνολικά αποτελέσματα των καμπανιών σας.