Αντικείμενα (Objects)

Μια εφαρμογή σε C++ χρησιμοποιεί μια σειρά από αντικείμενα για να τρέξει. Τα αντικείμενα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους καλώντας τις μεθόδους των έτσι ώστε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Δημιουργία αντικειμένων

Για τη δημιουργία ενός αντικειμένου χρησιμοποιείται ανάλογη σύνταξη όπως και για τη δημιουργία μιας μεταβλητής.

Για παράδειγμα: Point p; όπου Point η κλάση και p το αντικείμενο.

Αν η κλάση περιέχει και άλλους κατασκευαστές θα μπορούσαμε να διαλέξουμε για παράδειγμα: Point p(23, 94);


#include <iostream>
#include <stdlib.h>

using namespace std;

class Point {
	private:
		double x;
		double y;
	public:
		Point(double x, double y) {
			this->setX(x);
			this->setY(y);
		}
		Point() {
			this->x = 0;
			this->y = 0;
		}
		
		void setX(double x) {
			this->x = x;
		}

		void setY(double y) {
			this->y = y;
		}
		
		double getX() {
			return this->x;
		}
			
		double getY() {
			return this->y;
		}		
};
main() {
	
	Point p1(23.4, 45.2);
	Point p2;

	return 0;
}

Σκουπιδοσυλλέκτης (Garbage Collector)

Όταν ο χρόνος ζωής ενός αντικειμένου λήξει, και επομένως είναι άχρηστο, τότε αυτό διαγράφεται και ελευθερώνεται η μνήμη που δέσμευε. Αυτό γίνεται αυτόματα μέσα από έναν μηχανισμό που λέγεται συλλογή σκουπιδιών (garbage collection).