Κλάση (class)

Γενικές αρχές

Κάθε κλάση έχει τη μορφή:

class ονομα_κλάσης {
    ... 
}
class Animal {
    ... 
}

Μια κλάση περιέχει έναν συνδυασμό από πεδία (fields), μεθόδους (methods) και δημιουργούς ή κατασκευαστές (constructors)

Τα πεδία και οι μέθοδοι της κλάσης λέγονται μέλη της κλάσης (class members)

Ένα πεδίο στη δήλωσή του περιέχει:

  1. τον τύπο δεδομένων (int, double, string κλπ.)
  2. το όνομα του πεδίου

Μια μέθοδος στη δήλωσή της περιέχει:

  1. τον τύπο δεδομένων που επιστρέφει (int, double, string κλπ) ή void αν δεν επιστρέφει τιμή
  2. το όνομα της μεθόδου
  3. 0, 1 ή περισσότερες παραμέτρους
  4. το σώμα της μεθόδου που ορίζεται από τα άγκιστρα: { ... }
  5. επίσης, μια μέθοδος μπορεί να περιέχει τις δικές της τοπικές μεταβλητές

Μια κλάση μπορεί να έχει έναν ή περισσότερους τροποποιητές (modifier) όπως public, private ή protected που καθορίζουν το είδος της πρόσβασης στα στοιχεία της κλάσης.

class Animal {
    private:
        string name; 

    public:
        string getName() {
            return this->name;
        }
}

Για τα πεδία και τις μεθόδους ο προκαθορισμένος προσδιοριστής είναι: private